نسیم سحر

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی

آخرین ارسالی های انجمن

وبگردی

خرید آنلاین با کد تخفیف جدید دیجی کالا می مارکت شاپ

کد تخفیف خرید لباس

کد تخفیف خرید لباس

کد تخفیف خرید کالای دیجیتال

خرید کفش با کد تخفیف

 

کتاب آنچه در آمریکا نیافتم

مجموعه حاضر در بر گیرنده متن سخنرانی‌های "ابوالحسن ندوی "از علمای هندی است كه در جمع دانشجویان مسلمان مقیم آمریكا و كانادا ـ در سال 1977ـ ایراد گردیده است .مضمون سخن‌رانی‌ها درباره دفاع از دین اسلام و اسلام و غرب است .عناوین این سخن‌رانی‌های عبارت‌اند از : بدون اسلام هیچ اعتباری نداریم، سیمای انسان پیش از بعثت پیامبر (ص)، نگاه ما به زندگی آمریكایی و چگونگی برخورد با آن، تمدن‌های معاصر در آیینه قرآن، و اسلام آمریكایی ;هرگز ."
در پيشگفتار اين کتاب آمده است: مطالب کتاب حاضر در برگيرنده مجموعه سخنراني‌هايي است که در اماکن مختلف ايالات متحده آمريکا و کانادا ايراد کرده‌ام. بنده بنا به دعوت سازمان دانشجويان مسلمان در آمريکا و کانادا در تابستان 1977 م. براي حضور در کنگره سالانه آن سازمان که در بلومينگتون انديانا برگزار شد به انجام اين سفر پرداختم که از تاريخ 27 ژوئيه 1977 تا ششم آگوست 1977م. به طول انجاميد.
گردانندگان و مجريان کنگره پس از مراسم اختتاميه آن يک سفر 20 روزه را براي ديدار از آمريکاي شمالي و کانادا – که در آنها اقليت چشمگير مهاجران مسلمان، دانشجويان، تحصيلکردگان و تعداد کثير ديگري از مسلمانان عرب، هندي، پاکستاني و . . . زندگي مي‌کنند و در زمينه‌هاي مختلف زندگي مشغول کار و فعاليت هستند – ترتيب داده بودند.
ابوالحسن علي بن عبدالحي بن فخرالدين حسني است که از طريق عبدالله الاشتر بن محمد ذي النفس الزکيه، به امام حسن مجتبي و حضرت اميرالمومنين(ع) مي‌رسد. پدر او سيد عبدالحي پزشک و دانشمند بزرگي بود که به خاطر تاليف کتاب عظيم «نزهه الخواطر» درباره شخصيت‌هاي نامدار مسلمان در هند به «ابن خلکان هند» معروف شد.
ندوي در ششم ماه محرم سال 1333 هـ. در روستاي تکيه کلان در ايالت شمالي اتراپراديش هند متولد شد تحصيلات مقدماتي قرآني را در خانه آغاز کرد سپس به مکتب‌خانه رفت و در آنجا زبان‌هاي اردو و فارسي را ياد گرفت.
پس از آن دروس ديني را با جديت و تلاش خستگي ناپذيري پيگيري کرد تا اينکه در سال 1934 م. به عنوان استاد دارالعلوم ندوه العلما منصوب شد. در سال 1943م. مرکزي براي تنظيم مجالس درسي قرآن و سنت نبوي تاسيس کرد. در سال 1951 م. نيز حرکت پيام انساني ميان مسلمانان و هندوها را بنيان گذاشت و در سال 1961م. نيز به عنوان رئيس دارالعلوم ندوه العلما منصوب شد و . . .
از آثار تاليفي او مي‌توان به مختارات من ادب العرب 1940 م، و . . . اشاره کرد.

در ادامه مطلب / دانلود ، مطلب را دریابید.

توجه داشته باشید که نسیم سحر مطالب دانلودی منتشر شده را فقط برای اعضای وب سایت منتشر می کند.

عضو شوید یا وارد حسای کاربری خود شوید

این مطلب برای اعضای سایت می باشد. در صورتی که هنوز در سایت عضو نشده اید میتوانید رایگان در سایت عضو شوید و از تمامی مطالب و امکانات به صورت رایگان استفاده کنید....
براي نمايش ادامه اين مطلب بايد عضو شويد !
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
اگر قبلا ثبت نام کرديد ميتوانيد از فرم زير وارد شويد و مطلب رو مشاهده نماييد !

تعجیل در ظهور آقا امام زمان عج صلوات

کد تخفیف خرید لباس

کد تخفیف خرید لباس

کد تخفیف خرید کالای دیجیتال

خرید کفش با کد تخفیف

 

تظرات ارسال شده


  • سلام بزرگوار

    سپاسگزارم از حضور ِسبز ومهربانی ِ پیچیده در واژه هایتان

    نگاهِ مهربان ِ خدا ،همواره حافظتان بادشکلک

    پاسخ : تشکر

کد امنیتی رفرش

همنوعان

  • سرگرمی
  • مذهبی
  • سبک زندگی
  • موسیقی
  • سلامتی
  • پوست و مو
  • بیوگرافی
  • 6 روش موثر جلوگیری از ریزش مو طبیعی + 8 درمان instagram آشپزی آموزش بازی قدیمی و سنتی آموزش پیتزا مخلوط دلبر آموزش پیتزا مخلوط دلبر / پیتزا مخلوط ایتالیایی آهنگ احادیث و سخنان افزایش فالوور اینستاگرام امام حسین انواع روش های رایگان کسب درآمد از اینستاگرام اینستاگرام بازی بیوگرافی تکنولوژی جذابیت جلوگیری از ریزش مو جملات زیبای تبریک عید سعید غدیرخم 1401 خودرو خودرو شیائومی خودروی برقی هوشمند شیائومی آماده عرضه شد + عکس دانلود مداحی جدید محرم دهان و دندان ریزش مو زیبایی سبک زندگی سرگرمی سلامتی شعر شیائومی عکس تبریک عید غدیرخم عید سعید غدیرخم فالوور رایگان مداحی مذهبی معرفی 10 بازی های قدیمی و سنتی جذاب موسیقی پوست پوست و مو پیام تبریک عید سعید غدیرخم 1401 پیتزا پیتزا ایتالیایی کسب درآمد از اینستاگرام کسب و کار گردشگری


    پرسش و پاسخ همنوعان