نسیم سحر

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی

آخرین ارسالی های انجمن

وبگردی

خرید آنلاین با کد تخفیف جدید دیجی کالا می مارکت شاپ

کد تخفیف خرید لباس

کد تخفیف خرید لباس

کد تخفیف خرید کالای دیجیتال

خرید کفش با کد تخفیف

 

مقدمه ای بر تربیت در قرآن کریم

تربیت اساس وپایه یک جامعه است .دوام وبقا وحیات وممات سعادت وشقاوت صعود وسقوط هرجامعه ای  به تربیت آن بستگی دارد.هرجامعه ای که به این مقوله وگفتمان اهمیت داده ،اثرات مثبت آن را دیده است.گفتمان تعلیم وتربیت وچگونگی آن یک گفتمان قرآنی و جهانی است.یعنی این گفتمان از روز اول خلقت تا پایان خلقت در بین انسان ها شایع بوده وخواهد بود .تربیت یکی از نیاز های اولیه انسان ها است . یکی از علل مهم تعالی ورشد و بالندگی یک جامعه وبر عکس آن ،یعنی سقوط وانحطاط وعقب ماندگی یک جامعه مساله تعلیم وتربیت می باشد.

مساله تعلیم وتربیت باید گفتمان روز وسکه رایج ومساله اساسی در بین مسولین امور تربیتی وخانواده وجامعه قرارگیرد.هزینه گذاری در این امور باعث جلوگیری بسیاری از رفتارها وناهنجاری های اجتماعی می گردد. یکی از دغدغه های امروزه  بشر بحث چگونگی تربیت فرزندان است  قرآن به عنوان یک کتاب تربیتی به این نیاز بشر پاسخ مثبت داده است .قرآن شیوه ها وروشهای گوناگون ومتنوع  را برای تربیت انسانها وافراد جامعه ارایه می دهد .الگوها و روشهای قرآن کارآمد ودارای لطایف زیبا وجامعیت خاصی  می باشد.قرآن برای این آمده است که با ارایه الگوها ونشان دادن روشها ی نوین تربیتی ،انسان ها را به سوی هدف نهایی هدایت کند. قرآن از آغاز نزول بر قلب های آماده تاثیر عمیق و وثیق و دقیق گذاشت وجان آنان را سیراب ، دل آنان را بهاری ، دیده آنان را تیز بین و زندگی آنان راپاک وپاکیزه ساخت واز نو تمدن وفرهنگی ژرف ، زنده ، بالنده ، پویا وحیات اجتماعی سعادت بار را بنیان نهاد وراه درست زندگی کردن را آموخت . آنان که دل به قرآن بستند وآن راملاک تشخیص حق از باطل دانستند وفراگیری وعمل به ان را ارزش والا به حساب آورند وخلق وخوی وکردار گفتار خود و دیگران را با آن محک زدند وروابط ومناسبات اجتماعی را با قرآن کریم تنظیم کردند به کمال دست یافتند ودنیا وآخرت خود را آباد کردند ولذت سروری را نیز چشیدند. 

(محمد بهشتی ،مبانی تربیت از دیدگاه قرآن، ص18)

در قرآن روشهای گوناگون وبدیع ومتنوع وکار آمد، تربیتی وجود دارد که با استخراج آنها  به تمام نیاز های بشر  در این حیطه پاسخ داده می شود و انسان ها را از ظلمت و جهل رهایی داده وبه نورانیت اندیشه وعلم می رساند.


نسیم سحر دات آی آر

تعجیل در ظهور آقا امام زمان عج صلوات

کد تخفیف خرید لباس

کد تخفیف خرید لباس

کد تخفیف خرید کالای دیجیتال

خرید کفش با کد تخفیف

 

مطالب مرتبط

تظرات ارسال شده

کد امنیتی رفرش

همنوعان

  • سرگرمی
  • مذهبی
  • سبک زندگی
  • موسیقی
  • سلامتی
  • پوست و مو
  • بیوگرافی
  • 6 روش موثر جلوگیری از ریزش مو طبیعی + 8 درمان instagram آشپزی آموزش بازی قدیمی و سنتی آموزش پیتزا مخلوط دلبر آموزش پیتزا مخلوط دلبر / پیتزا مخلوط ایتالیایی آهنگ احادیث و سخنان افزایش فالوور اینستاگرام امام حسین انواع روش های رایگان کسب درآمد از اینستاگرام اینستاگرام بازی بیوگرافی تکنولوژی جذابیت جلوگیری از ریزش مو جملات زیبای تبریک عید سعید غدیرخم 1401 خودرو خودرو شیائومی خودروی برقی هوشمند شیائومی آماده عرضه شد + عکس دانلود مداحی جدید محرم دهان و دندان ریزش مو زیبایی سبک زندگی سرگرمی سلامتی شعر شیائومی عکس تبریک عید غدیرخم عید سعید غدیرخم فالوور رایگان مداحی مذهبی معرفی 10 بازی های قدیمی و سنتی جذاب موسیقی پوست پوست و مو پیام تبریک عید سعید غدیرخم 1401 پیتزا پیتزا ایتالیایی کسب درآمد از اینستاگرام کسب و کار گردشگری


    پرسش و پاسخ همنوعان