3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
تبلیغات در اینترنتclose
هفت خوراکی ضد استرس را بیشتر بشناسید و مصرف کنید
زمان جاری : سه شنبه 02 بهمن 1397 - 8:46 بعد از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم


سلام دوست عزیز؛
به انجمن سرگرمی ، تفریحی و دوستانه خودت خوش اومدی
براي مشاهده تالار ها با امکانات کامل میتونید از طريق گزینه های زیر اقدام کنيد
عضویت سریع و آسان
یا
ورود به حساب کاربری


آیا میدانید؟ ایا میدانید :





کارآفرینی,آموزش کارآفرینی,کارآفرینان برتر ایرانی,زندگی نامه کارآفرینان ایرانی,کارآفرینان برتر دنیا,کارآفرین نیوز,کسب و کار آنلاین,آموزش کسب و کار,کار بدون پول اولیه,شروع,استارت آپ,رشد,موفقیت,اشتغال,استخدام,فروش,برند سازی,


تعداد بازدید 243
نویسنده پیام



ارسال‌ها : 50
عضویت: 2 /1 /1395
تشکرها : 34
تشکر شده : 14
هفت خوراکی ضد استرس را بیشتر بشناسید و مصرف کنید
کارشناسان برای کاهش میزان استرس مصرف مواد خوراکی زیر را توصیه می کنند.

1-پروبیوتیک ها: مطالعات نشان داده اند مواد غذایی تخمیرشده نظیر ماست، کفیر و ترشی ها غنی از پروبیوتیک ها هستند از اینرو می توانند به کاهش میزان اضطراب کمک کنند.

2-دانه های کدو تنبل: مطالعات نشان داده اند دانه های کدو تنبل به عنوان درمان طبیعی در کاهش علائم اضطراب عمل می کنند چراکه این دانه ها منبع غنی اسیدآمینه های موسوم به L-تریپتوفن هستند که به تغییر میزان سروتونین مغز کمک می کنند. سروتونین یک انتقال دهنده عصبی است که تعادل خلق و خو را حفظ می کند.

3-بادام و گردو: این مغزیجات آجیلی منبع خوب ویتامین E، روی، منیزیم و B۱۲ هستند که به حفظ سیستم ایمنی بدن در افراد مضطرب و پراسترس کمک می کنند. مصرف سه تا چهار عدد گردو و بادام در روز به کاهش میزان استرس کمک می کند.

4-پرتقال: کمبود ویتامین C می تواند موجب تشدید علائم استرس و اضطراب شود. مطالعات نشان داده اند بیماران مبتلا به اختلال اضطراب در مقایسه با افراد سالم به شدت با کاهش میزان ویتامین های A، C و E روبرو هستند. پس به رژیم غذایی تان پرتقال، کیوی، گوجه فرنگی، کلم بروکلی و سایر منابع غذایی حاوی ویتامین C بیفزایید.

5-مواد خوراکی غنی از منیزیم: کمبود منیزیم هم موجب افزایش استرس می شود، چراکه منیزیم به تنظیم سطح کورتیزول مغز کمک می کند. مواد خوراکی نظیر اسفناج، موز، آواکادو و ماهی منبع خوب منیزیم هستند.

6-اسیدهای چرب اُمگا-۳: مطالعات مختلف نشان داده اند که داشتن رژیم غذایی غنی از اسیدهای چرب اُمگا-۳ می تواند با علائم افسردگی و اضطراب مقابله کند. مواد غذایی نظیر سالمون، کلم بروکسل یا کلم فندقی، تخم مرغ و سویا بهترین منابع طبیعی اسیدهای چرب اُمگا-۳ هستند.

7-چای بابونه: مطالعات نشان داده اند چای بابونه درمان طبیعی موثری برای کاهش اضطراب است.

چهارشنبه 30 تیر 1395 - 22:58
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
تشکر شده: 1 کاربر از persian-boy به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: admin &
eliamd آفلاین




ارسال‌ها : 10
عضویت: 20 /10 /1397

پاسخ : 1 RE هفت خوراکی ضد استرس را بیشتر بشناسید و مصرف کنید
نکاتی برای مدیریت و کاهش استرسابتدا عمده علائم استرس رو بشناسیم:

  • افزایش تحریک پذیری

  • حساسیت بسیار بالا در انتقاد شنیدن

  • علائم تنش مثل جویدن ناخن ها

  • اشکال در خوابیدن و بیدار شدن از خواب در صبح بسیار زود

  • مصرف نوشیدنی های الکلی و افزایش کشیدن سیگار

  • اشکال در گوارش

  • و فقدان تمرکز


مهمترین علائم فیزیکی استرس:

  • گرفتگی عضلات

  • سردرد

  • درد قفسه سینه

  • ناراحتی معده

  • اسهال یا یبوست

  • افزایش ضربان قلب

  • عرق کردن و سرد شدن دست ها

  • خستگی

  • تعریق شدید

  • بثورات

  • تنفس سریع

  • لرز

  • تیک های عصبی

  • کم اشتهایی یا بی اشتهایی

  • ضعف،

  • احساس خستگی و گیجی


علائم عاطفی استرس:

  • عصبانیت

  • اعتماد به نفس پایین

  • افسردگی

  • بی تفاوتی ‌

  • تحریک پذیری

  • ترس و پاسخ های هراسی

  • اشکال در تمرکز

  • احساس گناه

  • نگرانی

  • بی قراری


راه های کاهش استرس
کاهش استرس با گوش دادن به موسیقی
با یک دوست تماس بگیرید
با خودتون صحبت کنید
به سمت خوراکی های سالم برید
کاهش استرس به کمک خندیدن
چای بنوشید
کاهش استرس با ورزش کردن (حتی برای یک دقیقه)
مدیتیشن
نفس عمیق بکشید



پنجشنبه 20 دی 1397 - 12:34
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
تازه سازي پاسخ ها



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :

امتیاز شما به
کل انجمن
امتیاز شما به
صفحه جاری