مطمئناً اگر مقالات گذشته ما در پرتالرا مطالعه کرده باشید، می دانید که ما همواره بر اهمیت طولانی بودنمحتوا تاکید کرده ایم. اما باید به شما بگوئیم که صرف تولید محتوای طولانی، به معنی قرار گرفتن در رتبه های بالاتر گوگل نیست. ممکن است که شما مقالاتی طولانی (بیش از 1600 کلمه) تولید کنید اما نتوانید رتبه خوبی به دست آورید.
معمولاً محتوای طولانی شانس بهتری برای رتبه بندی بالاتر در موتورهای جستجو دارد چرا که پاسخگوی سوالات بیشتری هستند. به این معنی که مقالاتدیجیتال مارکتینگ بلند در شبکه های اجتماعی بیشتر به اشتراک گذاشته می شوند و لینک دهی به آنها بیشتر اتفاق می افتد.
اما تمامی این موارد به این معنی نیست که جملات زیر درباره محتوای طولانی همواره صادق هستند:
· اگر مقاله ای طولانی است، پس مفید است!
· اگر می خواهیم در مورد موضوعی محتوا تولید کنیم، پس حتماً باید محتوایمان طولانی باشد!
· محتوای طولانی بسیار بهتر از محتوای کوتاه عمل می کند!
یکی از دلایلی که می گوئیم محتوا باید طولانی باشد به این معنی است که محتوای طولانی نشان دهنده تلاش زیاد شما برای پاسخ دادن به سوالات کاربران است. همچنین، طولانی شدن مقالات تبلیغات کلیکی گوگل نباید همتراز با کاهش کیفی آنها و بی حوصله کردن خوانندگان باشد.
یک محتوای خوب دارای چند کلمه است؟
تعداد کلمات محتوا یا مقاله آموزش بازاریابی شما اهمیتی ندارد. نکته ای که مهم است این است که محتوای شما تا چه حد پاسخگوی نیاز مخاطبان است.
اگر می خواهید محتوایتان محبوب شود، باید شرایط زیر را داشته باشد:
· به سوالات جانبی که پیرامون موضوع اصلی هستند پاسخ دهد و دسترسی مخاطبان به هدف را آسان تر کند.
· ریسپانسیو باشد. یعنی در هر دستگاه و سایز صفحه نمایش یه راحتی خوانده شود.
· در کمترین زمان موجود، اطلاعات دقیق، تایید شده و مهم را به کاربر منتقل کند.
· تمامی موارد گفته شده در بالا را بهتر از سایر رقبا انجام دهد.
اگر در روند تولید محتوا می توانید چندین پاراگراف را با یک تصویر یا اینفوگرافیک جایگزین کنید، حتماً این کار را انجام دهید. مطمئناً هدف اصلی انتقال سریع اطلاعات و جلب رضایت کاربران سایتسیستم همکاری با کانال تلگراماست. نکته جالب اینجاست که اگر کاربران به شما اهمیت دهند،بهینه سازی وب سایت نیز محبور است به پذیرش شما به عنوان یک سایت سئو و بهینه سازی وب سایت مهم است.
مطمئناً شما هم در سایت تبلیغ در تلگرامخود صفحاتی دارید که محتوای طولانی ندارند، اما توانسته اند جایگاه مناسبی را در نتایج گوگل کسب کنند. الان می دانید که این موضوع به چه دلیل است.