سئو چیست؟ چه هدفی را دنبال میکند؟ چرا هر کجا که میرویم حرف از سئو و درآمد آن است؟ سئو با بهینه سازی سایت چه تفاوتی دارد؟ کلمه کلیدی چیست؟ چرا ... اگر این دسته از سوالات ذهن شما را درگیر کرده است و دنبال پاسخ آن ها هستید، بهترین مکان را انتخاب کرده اید. چکاوک شهر همان جایی است که شما میتوانید پاسخ تمام سوالات خود را در حوزه دیجیتال مارکتینگ پیدا کنید. در این مقاله قصد داریم تا در رابطه با سئو و بهینه سازی سایت های اینترنتی آشنا کنیم. اگر هیچ دیدی نسبت به این موضوع ندارید میتوانید به دیگر مقاله ما یعنی سئو چیست مراجعه کنید.
همان طور که میدانید، کارایی سئو کمک کردن به وب سایت های اینترنتی برای کسب جایگاه برتر در صفحه نمایش کاربران در هنگام جست و جو است. دوتا از مهم ترین نکات درباره بهنیه سازی سایت، تخصص یک سئو کار و مورد دیگر زمان مورد نیاز برای آن است. الگوریتم های موتور جست و جو گر گوگل به گونه ای طراحی شده اند که اگر دست از پا خطا کنید، شما را جریمه خواهند کرد. قطعا به ذهن شما هم خطور کرده است که میتوان این الگوریتم ها را دور زد و سریعتر و طی زمان کمتر به رشد مطلوب رسید اما باید بدانید که گوگل فکر همه جا را کرده است!
هدف از بهینه سازی سایت اینترنتی
یکی از آمارهایی که میتواند توجه شما را جلب کند، این است که حجم زیادی از مخاطبان فضای مجازی که در اینترنت جست و جو میکنند، به دنبال نتایج طبیعی گوگل هستند. یعنی 73 درصد از مخاطبان طبق جست و جوی کلمه مد نظر خود به دنبال رفع نیازشان هستند و فقط 23 درصد از کاربران از لینک هایی که برای آن ها ارسال میشود استفاده میکنند. در این نقطه است که اهمیت سئو و کلمه کلیدی نمایان میشود.
اگر بخواهیم به طور کلی اهداف بهینه سازی و سئو سایت را برای شما بازگو کنیم به نتایج زیر دست پیدا خواهیم کرد. این نتایج عبارتند از:
نشان داده شدن توسط موتور جست و جوگر در اولویت های بالا.
افزایش بازدید طبیعی و ارگانیک سایت.
ایجاد برند و افزایش محبوبیت آن.
به صرفه ترین ابزار برای تبلیغات.
کلمه کلیدی در سئو
با توجه به آمار گفته شده در رابطه با سرچ های کاربران توسط موتور جست و جو گر گوگل، وقت آن رسیده است تا با یکی از مفاهیم پایه در سئو و بهینه سازی سایت اینترنتی آشنا شوید. کلمه کلیدی و چیستی آن یکی از موضوعات رایجی است که همواره در کنار سئو سایت درباره آن صحبت میشود.
در واقع کلمه کلیدی همان چیزی است که مخاطب با سرچ آن در موتور های جست و جو گر، به سمت وب سایت شما هدایت میشود. کلمه کلیدی میتواند به صورت یک کلمه و یا یک جمله کوتاه خبری انتخاب شود و این موضوع وابسته به هدف شما و همچنین کسب و کار شما خواهد بود. هدف کلی از انتخاب کلمه کلیدی در سئو سایت، انتقال مضمون و کاربرد سایت در کوتاه ترین زمان و به دقیق ترین شکل ممکن است.
چگونگی بهینه سازی سایت اینترنتی
بهینه سازی سایت اینترنتی به مجموعه ای از رفتار ها گفته میشود که با انجام آن ها، طراحی داخلی(محتوا) و ساختار ظاهری سایت شما برای مخاطبان و موتور های جست و جو گر ملموس تر خواهد شد. پس از سال ها کسب تجربه و دریافت بازخوردهای متنوع چه از طرف کاربران فضای مجازی و چه از طرف گوگل، یک سری از پارامترها و قواعد برای سئو و بهینه سازی صفحات اینترنتی به وجود آمده است.
این بهینه سازی به دو دسته بهینه سازی داخلی و بهینه سازی خارجی تقسیم میشود. در بهینه سازی داخلی با رعایت اصول محتوا نویسی، کد نویسی و توجه به زیر ساخت ها، شروع به سئو کردن سایت خود میکنید. این قسمت از سئو، مهم ترین و اصلی ترین بخش از فراهم کردن شرایط، برای دریافت بازخورد مناسب از مخاطبان است. در بهینه سازی خارجی نیز اقدامات مربوط به معرفی شما به گوگل از طریق روش های مختلفی صورت میگیرد.
سئو و بهینه سازی سایت یکی از مباحث تمام نشدنی در فضای مجازی است که هرچقدر درباره شیوه ها و روش های آن صحبت کنیم باز هم کم گفته ایم. دلیل این حجم وسیع از اطلاعات هم به روز رسانی مداوم الگوریتم های گوگل میباشد. گوگل برای کسب رضایت کاربران خود همواره در حال آپدیت کردن اطلاعات خود میباشد تا مخاطبان خود را حفظ کند و آن ها را به خود وابسته نگه دارد.
برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت ما به نشانی yun.ir/kzhvf5 و yun.ir/lfnbi8 مراجعه کنید.