نکات مهم در سئو تصویر
وقتی حرف از سئو تصویر در میان است عده ای خیال میکنند که به گذاشتن تگ alt و یا نوشتن اسم مناسب باید بسنده کرد در این صورت که چیزی فراتر از این ها است .
برخی حتی ممکن است استدلال کنند که با پیشرفت های اخیر گوگل تگ های alt دیگر اهمیتی ندارند .
اگر میگویید که گوگل محتوای تصاویر را میفهمد پس اضافه کردن تگ alt نیاز است ؟ بله .
گوگل در
هوش مصنوعی بسیار قدرتمند است و به وضوح میتوانیم این مورد را در تمامی ابزارهای گوگل مشاهده کنیم . ابزارهایی همچون الگوریتم رنک برین و مرغ مگس خوار .
میتوانیم به خوبی درک کنیم که گوگل تا چه اندازه رفتار کاربران را برای رتبه بندی وبسایتها مهم میداند و بر روی این مورد تمرکز میکند .
در بحث تصاویر گوگل با استفاده از یادگیری ماشین به راحتی میتواند تصاویر را درک کند . در زیر به نکاتی میپردازیم که با آن ها میتوان بفهمیم که چگونه Image SEO را به کار ببریم .
نام تصویر
نام فایل می تواند سرنخ هایی در مورد موضوع عکس به گوگل بدهد .
با توجه به پیشرفت های اخیر گوگل در یادگیری ماشین و هوش مصنوعی در درک تصاویر باید بفهمیم که چه اندازه این مورد مهم است .
نام فایلهای تصویری خود را واضح و توصیفی قرار دهید .
استفاده از تگ alt
تگ alt توضیحی در مورد یک تصویر میدهد . دقیقا این همان چیزی است که موتورهای جستجو آن را تفسیر میکند و در اختیار کاربران قرار میدهد .
چنان چه در ارائه ی تصویر مشکلی پیش بیاید مرورگرها این متن را نمایش میدهند تا کاربر متوجه بشود که این تصویر در مورد چه چیزی است .
گوگل از تگ alt به همراه الگوریتم های بصری محتویات صفحه برای درک موضوع تصویر استفاده می کند .
انتخاب فرمت تصویر
اکثر تصاویر موجود در وب یکی از سه نوع فایل هستند JPEG ، PNG و Gif هستند .
هر کدام از این قالب ها دارای ویژگی های خاصی هستند و به صورت ویژه ای فشرده سازی میشوند . این بدان معناست که اندازه فایل بین سه نوع فایل می تواند بسیار متفاوت باشد.
ادامه ...
منبع : سلکتک