YPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd"> قرارداد اختیار معامله
زمان جاری : پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 - 1:02 قبل از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم


سلام دوست عزیز؛
به انجمن سرگرمی ، تفریحی و دوستانه خودت خوش اومدی
براي مشاهده تالار ها با امکانات کامل میتونید از طريق گزینه های زیر اقدام کنيد
عضویت سریع و آسان
یا
ورود به حساب کاربری


آیا میدانید؟ ایا میدانید :





کد تخفیف خرید لباس

کد تخفیف خرید لباس

کد تخفیف خرید کالای دیجیتال

خرید کفش با کد تخفیف

 


تعداد بازدید 113
نویسنده پیام



ارسال‌ها : 110
عضویت: 27 /2 /1400
قرارداد اختیار معامله
اصطلاح قرارداد اختیار معامله ، در واقع به قراردادی اطلاق می شود که مابین خریدار و فروشنده انجام می پذیرد به شیوه ایی که خریدار از فروشنده اختیار معامله، حق خرید یا فروش یک دارایی را در یک قیمت معین، خریداری می کند. که در آن، همچون تمامی معامله ها، و تمامی قرارداد ها، طرفین قرارداد، امتیازی را به طرف مقابل اعطا می کنند.به عبارتی دیگر، خریدار به فروشنده مبلغی تحت عنوان حق شرط، پرداخت می نماید. که در حقیقت قیمت اختیار معامله است. فروشنده نیز، حق خرید یا فروش دارایی مذکور را، در یک قیمت معین، به خریدار می بخشد.

تشریح قرارداد اختیار معامله به زبان دیگر
بنابراین می توان موضوع را اینگونه تشریح داد که، در قرارداد اختیار معامله، یک طرف معامله که همان خریدار قرارداد می باشد، با پرداخت مبلغ معینی این اختیار را به دست می آورد که چنانچه که قصد داشت در موعد مشخص و معینی، در آینده، کالای معینی را به قیمت مشخص، با طرف دیگر قرارداد که در واقع همان فروشنده است، معامله کند فروشنده قرارداد، در صورت تقاضای خریدار قرارداد، ملزم به انجام و اجرای قرارداد می باشد.

دستاورد قرارداد اختیار معامله چیست؟
بر اساس قرارداد اختیار معامله و در طی انجام آن، طرفین قرارداد، توافق می نمایند که در آینده، معامله ایی انجام دهند. در این معامله خریدار اختیار معامله، در ازای پرداخت مبلغ معینی، حق خرید یا فروش دارایی مندرج در قرارداد را در موعدی معین با نرخی که زمان عقد قرارداد، تعیین شده است به دست آورد.

از سوی دیگر، فروشنده قرارداد اختیار معامله، در مقابل اعطای این حق به خریدار، با دریافت وجهی مشخص، به هنگام بستن قرارداد، طبق مفاد و مواد قرارداد، آماده به فروش رساندن دارایی مذکور می باشد.

آنچه در قرارداد اختیار معامله اتفاق خواهد افتاد چه خواهد بود.
پس در واقع اتفاقی که در این جا خواهد افتاد این است که، با توجه به تعریف قرارداد اختیار معامله، و از آنچه که از این تعریف بر می آید، دارنده قرارداد خریدار در اعمال حق خود مختار است به این معنی که، دیگر هیچ تعهد و اجبار و الزامی ندارد و در صورت منصرف شدن او، از اجرای قرارداد، هزینه ایی را که در ازای این حق، پرداخت نموده است را از دست خواهد داد. و از سوی دیگر، فروشنده در صورت در خواست خریدار، مجبور به اجرای بند قرارداد خواهد بود.
مزیت های قرارداد اختیار معامله
قرارداد اختیار معامله، دارای امتیازات بسیاری است که در زیر به مهمترین و عمده ترین این امتیازات اشاره خواهیم نمود.

کم شدن ریسک
طی قرارداد اختیار معامله، ریسک بالقوه سرمایه گذاری، به طور چشمگیری کاسته خواهد شد و ضرر معامله، محدود به هزینه ایی خواهد گشت که برای خرید اختیار معامله پرداخت کرده اید در حقیقت، از قرارداد های اختیار معامله، تحت عنوان وسیله یا ابزاری جهت پوشش ریسک استفاده می شود که به سرمایه گذار اجازه می دهد تا ریسک خود را در مقابل نوسانات غیر منتظره و نا مطلوب، محافظت کند و یا به اصطلاح پوشش دهد.

اهرم مالی
منظور از اهرم مالی این است که، طبق این ویژگی، سود و یا زیان معاملات در یک برحه زمانی، نسبت به برآورده مشتری، قیمت و نرخ اختیار پرداخت شده، به واسطه خریدار چند برابر گردد.

کسب در آمد
فرد سرمایه گذار، این امکان را دارد که با فروش قرارداد اختیار معامله سهام، درآمد خود را از سهام، تنها به بازدهی سهام و سود تقسیمی محدود نکند در عین حال، فروش اختیار معامله سهام متعلق به سرمایه گذار، یا سهامی که تمایل به خرید آن را دارد، یکی از راحت ترین راهبرد های معاملاتی خواهد بود.

کسب سود از نوسانات بازار و قیمت های سهام
یکی دیگر از مزیت های قرارداد اختیار معامله این است که فرد، می تواند بدون در اختیار داشتن سهم پایه، از نوسانات قیمت سودمند گردد.

تنوع بخشیدن به سبد سرمایه
یکی از امتیازات منحصر به فرد قرارداد اختیار معامله این است که وجود چنین اختیار، در سبد سرمایه گذاری به عنوان یک دارایی مشتقه، امکان تنوع بخشیدن سبد را به سرمایه گذار هموار می کند.

مزیت زمانی جهت تصمیم گیری های آتیه نگری
این نوع قرارداد به سهامدار یا سرمایه گذار امکان می دهد که با پرداخت درصدی از قیمت سهم، جریان نقدینگی خرید و فروش خود را اثبات کند و در موعد باقی مانده تا سر رسید، تصمیم مناسب و بهینه تری را بگیرد.


سه شنبه 22 تیر 1400 - 22:44
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
spicecenter آفلاین




ارسال‌ها : 110
عضویت: 27 /2 /1400

پاسخ : 1 RE فواید آجیل برای کودکان
کمتر خوراکی ای را در جهان می توان یافت که مانند اجیل معجونی از حس های خوب باشد. خواص بی پایان، طعم شگفت انگیز و حس خاطرات به یادماندنی. آجیل همچین خصلتی دارد. آجیل ها دارای ویتامین ها و مواد مغذی مختلفی هستند که می بایستی در برنامه غذایی کودکان گنجانده شود و البته خرید آجیل باکیفیت و مرغوب برای مصرف کودکان از نکات مهمی است که باید در آن وسواس به خرج داد. وبسایت مزبار فروشگاه اینترنتی آجیل و خشکبار است که تخصص آن فراهم کردن آجیل و خشکبار در اعلاترین شکل و ارسال سریع آن برای کل ایران به محل شماست. مزبار امکان خرید اینترنتی آجیل و میوه خشک را برای شما آسان کرده است تا بهترین ها را برای خود و کودکانتان تهیه کنید.

چگونه برای کودکان آجیل سرو کنیم
اگر کودک زیر ۳ سال دارید و نمی خواهید او را از موادمغذی و ویتامین های گروه B و املاح معدنی محروم کنید، مغز دانه های مختلف و آجیل را به کمک آسیاب، پودر کنید و برای کودکان تان سرو کنید. بهترین شیوه برای سرو پودر آجیل برای کودکان زیر ۳ سال آن است که این پودر را با شیر کودک ترکیب کنید و آن را به صورت معجونی نه چندان غلیظ برای کودک آماده کنید. باید کودک را به طور کلامی با فواید آجیل برای کودکان اشنا کنیم.

مصرف آجیل از اضافه وزن بچه ها جلوگیری به عمل می‌آورد
آجیل‌ها نقش مهمی را در پرکردن فضای معده بچه ها ایفا می‌کنند. چالش‌ها و مسائل مرتبط با چاقی کودکی، نگرانی عمده کشور ماست. طبق تحقیقات انجام شده، کودکانی که به طور منظم از آجیل مصرف می نمایند، سالم تر هستند و کمتر به سراغ تنقلات ناسالم می روند. به علاوه آجیل ها دارای فیبر بالایی هستند که می توانند به کاهش کلسترول بدن کمک نمایند.

مصرف آجیل باعث سلامت قلب کودکان می شود
آجیل ها با داشتن چربی هایی غیر اشباع ریسک ابتلا به بیماری های قلبی را تا حد زیادی کاهش می دهد. رژیم های ناسالم به معنای مشکلات قلبی در دوران زندگی است که شروعش به زمان کودکی بر می گردد.
گفتنی است تمامی کودکان بایستی در هر روز پنج واحد سبزی، ۲ واحد میوه و چند عدد مغز مصرف نمایند تا در بزرگسالی به مشکلات قلبی، عروقی و مشکلات دیگر دچار نشوند.

مصرف آجیل باعث رشد ذهنی و جسمی کودکان می شود
پسته، فندق، بادام، گردو از جمله مغزهای چرب هستند که آنتی اکسیدان فراوان دارند. پروتئین، فیبر و چربی های سالم در مغزها برای رشد ذهنی و جسمی کودکان بسیار مفید است. مصرف یک مشت آجیل در هر روز می تواند بخشی از آهن، پروتئین، فیبر، روی، پتاسیم، ویتامین E و ویتامین های گروه B را تامین می نماید.

آجیل باعث رشد بهتر استخوان ها می شود
از بین مغزیجات بادام دارای کلسیم و پروتئین زیادی است. به گونه ای که 100 گرم از بادام تازه، حدود 240 mg کلسیم و 20 گرم پروتئین دارد و مقدار کلسیم 20 تا 25 عدد بادام از یک چهارم ستکان شیر بیشتر است. گفتنی است کلسیم و فیبری که در بادام وجود دارد، کاهش دهنده سرطان روده ی بزرگ است.
به طور کلی آجیل ها به علت آنتی اکسیدان هایی که دارند، هم روند پیر شدن را کندتر می نمایند و هم باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شوند. طبق تحقیقات انجام شده، چنانچه افراد در برنامه ی غذایی خود آجیل را بگنجانند، در آینده از بسیاری از بیماری های مهلک مثل سرطان در امان خواهند ماند.

آجیل انرژی لازم برای کودکان را تامین می کند
در مورد فواید آجیل برای کودکان باید اذعان داشت مصرف یک مشت آجیل می‌تواند انرژی کودکان را برای شیطنت‌های شیرین، در طول روز تامین کند. کودکانی که از آجیل‎ ها به جای تنقلات بی‌خاصیت و ناسالم استفاده می‌کنند، باهوش‌تر و سالم تر از کودکان هم‌سنشان هستند و احساس ناتوانی و ضعف کمتری نیز نسبت به آن ها دارند.


سه شنبه 22 تیر 1400 - 22:44
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
تازه سازي پاسخ ها



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :

کد تخفیف خرید لباس

کد تخفیف خرید لباس

کد تخفیف خرید کالای دیجیتال

خرید کفش با کد تخفیف

 
  • سرگرمی
  • مذهبی
  • سبک زندگی
  • موسیقی
  • سلامتی
  • پوست و مو
  • بیوگرافی