اگر شما صاحب کافه و یا رستوران کوچکی هستید، داده های مشتریان یکی از ارزشمندترین ابزارهایی است که برای بازاریابی تجارت خرید پنل اس ام اسخود در اختیار دارید .
احتمالا این سوال برای شما پیش می آید که منظور از “داده” چیست ؟ منظور از داده، اطلاعاتی از افرادی است که به هر نحوی با تجارت و کسب و کار ارسال پیامک تبلیغاتیشما سروکار دارند می باشد . نام ، اطلاعات تماس آن ها، تاریخ تولدشان، رنگ مورد علاقه شان و اطلاعات بسیار جالبی از اینکه چه نوع قهوه ای را دوست دارند و یا قهوه شان را چگونه سرو می کنند .
مصرف کنندگان و مشتریان امروزی دیگر با یک پوستر تبلیغی زرق و برق دار تحت تاثیر قرار نمی گیرند . آن ها دوست دارند هنگامی که به کافه و یا رستوران مورد علاقه شان می روند، کارکنان آن ها را بشناسند و برای مدتی که در آنجا هستند قهوه شان را در فضایی دوستانه و صمیمی میل کنند . دانستن برخی از خصوصیات و اطلاعاتطراحی وب سایت ازز مشتریان می تواند شما را در برقراری ارتباط بهتر با آنها یاریی دهد .
اگر شما صاحب یک کافه می باشید تنها کافیست تا شماره ی تلفن همراه مشتریان خود را داشته باشید تا بتوانید به بهترین شیوه ی ممکن برای کسب و کار خود بازاریابی کنید . با اینکه تعداد بسیاری از رستوران ها و فست فود ها برای گسترش تجارت نمایندگی پنل اس ام اسخود به بازاریابی پیامکی روی آورده اند اما هنوز کافی شاپ ها به این سیستم تبلیغاتیقیمت طراحی سایت نو پا اعتماد ندارند و استفاده ازز این سیستم را هزینه ای بیهوده می دانند اما در واقعیت کفه ی ترازو به نفع آنها پایین خواهد رفت .
چرا بازاریابی پیامکی سیستم تبلیغاتی موفقی محسوب می شود ؟
جواب بسیار ساده است . همه ی ما به طرز عجیبی با تلفن همراه خود در ارتباط هستیم . تقریبا می توان گفت که این نوع رفتار نوعی اعتیاد محسوب می شود . در سال ۲۰۱۳ استفاده از تلفن همراه در سراسر جهان به ۱۳۰% رسید به این معنی که در کشوری که دارای ۲۳ میلیون جمعیت می باشد، به طور تقریبی ۳۰ میلیون تلفن همراه وجود دارد .
هنگامی که ایمیل های تبلیغاتی همگی مخفی می شوند و یا به عنوان اسپم شناخته می شوند، تبلیغات پیامکیطراحی ارزان وب سایت مستقیم به صندوق دریافت تلفن همراه مشتری می رسند . این نکته بر کسی پنهان نیست که ۲۲% ایمیل های تبلیغاتی ارسال شده باز و دیده می شوند، در حالیکه ۹۸% از پیامک های تبلیغاتیطراحی وب سایت اختصاصی باز شده و خوانده می شوند . بنابراین مشتریان شماا حتما به پیامک تبلیغاتی کافه و رستوران شما دقت خواهند کرد .
از کجا باید شروع کرد ؟
استفاده از پیامک در بازاریابی می تواند نام شما را معتبر سازد . همچنین استفاده از سامانه ارسال پیامک بسیار کم هزینه و مقرون به صرفه است. هزینه ی ارسال یک پیامک از چاپ و عرضه ی یک تراکت بسیار کم تر می باشد و در عین حال تاثیر گذاری آن بسیار بیشتر است. در ابتدا با استفاده از پیامک کافه و کافی شاپ خود را تبلیغ کنید . تنها کافی است یک پیامک به محدودۀ فعالیت خود ارسال کنید و از مخاطبان بخواهید به اشتراک پیامکی شما بپیوندند. توصیه می شود تا این نوع تبلیغات را به صورت محدود انجام دهید، زیرا ارسال مکرر پیامکهای تبلیغاتی بدون اجازه ی مخاطبین می تواند باعث ایجاد مزاحمت شود یا حتی در جهت عکس عمل کند . همچنین شما می توانید خبرنامه ی خود را از طریق منوی رستوران، رسید مشتری، وبسایت رستوران، شبکه های اجتماعی، تبلیغات اینترنتی، روزنامه و مجله تبلیغ کنید .
اما بازاریابی پیامکی به چه صورتی کار می کند؟ در ابتدا شما به یک کلمه ی کلیدی و یک خط اختصاصی احتیاج دارید . کلمه ی کلیدی شما باید ساده باشد و بهتر است که یادآور فضای کاری کافه ی شما باشد تا به راحتی به یاد مشتریان شما بماند ( حتی می توانید یک عدد را به عنوان کلمه ی اختصاصی خود انتخاب کنید . ) مشتریانتبلیغات اینترنت شماا می توانند با ارسال کلمه ی کلیدی به خط اختصاصیی کافه ی شما به اشتراک خبرنامه ی شما در بیایند . پس از آن شما می توانید تمامی اخبار، رویداد ها و وقایع، تخفیف ها و آنچهه را که برایی بازاریابی و تبلیغات خود در نظر گرفته اید را برای آن ها ارسال نمایید .
پیامک تبلیغاتی باید چگونه باشد ؟
پیامک های تبلیغاتی به دلیل محدود بودن تعداد کاراکترها ( ۱۶۰ کاراکتر به زبان انگلیسی و ۷۰ کاراکتر به زبان فارسی ) باید کوتاه، جذاب و تاثیر گذار باشند . بهترین و تاثیرگذارترین پیامک های تبلیغاتی آن هایی هستند که بسیار سریع پیشنهادات خود را به مخاطبین عرضه می کنند. هرچقدر اطلاعات شما از مشتریان بیشتر باشد، پیامک ارسالی می تواند شخصی تر و صمیمانه تر باشد . کافه ها و کافی شاپ ها می توانند به شیوه ها و روش های بسیار مختلف به جذب مشتری و ارائه ی خدمات در جهت رضایت آنها تلاش کنند :
ارائه ی تخفیف به مشترکین :
کافه ها و کافی شاپ ها می توانند با ارسال یک پیامکتبلیغات کلیکی گوگل اعیاد و روز های تعطیل را به مشتریان خود تبریک بگویند و در آن روز ها به مشتریان خود پیشنهاد ویژه دهند . مطمئنا مشترکین خواهان دریافت پیامک های پیشنهادی کافه ها هستند . بنابراین کافه ها می توانند با در نظر گرفتن یک تخفیف خوب برای مشترکین خود آن ها را شگفت زده سازند .
ارائه ی هدیه و کوپن های پیامکی :
ارائه ی کوپن های تخفیف پیامکی یکی دیگر از شیوه های تبلیغاتی بسیار موثر می باشد . کافی شاپ ها می توانند با ارسال این پیامک های تخفیف به مشترکین خود آن ها را تشویق به مراجعه ی مجدد کنند و یا حتی آن ها را ترغیب نمایند که دوستانشان را نیز با خود به همراه بیاورند و از آنها بخواهند تا با نشان دادن پیامک ها از تخفیف ویژه برخوردار شوند.
ارائه ی تخفیف های مدت دار :
کافه ها می توانند با توجه به ساعت های خلوت خود، با ارائه ی تبلیغات آموزش تبلیغ و بازاریابیمدت دار مشتریان را به سمت خود بکشانند و تجارت خود را دوباره به جریان بیاندازند . هرچند بهتر است که این کار با در نظر گرفتن ساعات شلوغی و خلوتی انجام شود تا در طول روز بتوانند بهترین سرویس ها را به مشتریان ارائه کنند و به طور مداوم در طول روز مشتری داشته باشند .
معرفی منوی جدید کافی شاپ :
اگر نوشیدنی ها و خوراکی های جدید و ویژه ای به منوی کافه اضافه شده اند، صاحبان کافه ها می توانند با ارسال پیامکی به مشترکین خود آن ها را از این موضوع مطلع سازند و یا با قرار دادن یک لینک در پیامک آن ها را به وبسایت خود هدایت کنند.
رویداد ها :
به طور مثال در روز خاصی قرار است که گروه موسیقی محبوبی در یک کافه اجرای زنده داشته باشد و یا یک گروه تئاتر می خواهد که در ساعت به خصوصی قطعه ی کوچکی را اجرا کند و یا یک کافه می خواهد که یک سالگی خود را جشن بگیرد . صاحبان کافه ها می توانند با استفاده از سرویس پیامکی، مشترکین خود را از این رویداد ها آگاه سازند و برای آنها دعوت نامه ای برای اینگونه رویدادها ارسال نمایند. مطمئنا مشتریان ثابت شما از این رویداد ها استقبال خواهند کرد .
پیشنهادات ویژه ی روز :
در نظر گرفتن نوشیدنی و غذای مخصوص برای روز های هفته می تواند در کسب و کار بهتر کافه ها بسیار موثر باشد . کافه دار ها می توانند از طریق پیامک مشترکین خود را از این پیشنهاد ها مطلع سازند و آن ها را به امتحان کردن این انتخاب ها ترغیب کنند.
تبریک تولد :
همانطور که گفته شد هر چقدر اطلاعات از مشتریان بیشتر باشد، پیامک ها می توانند شخصی تر و بهتر شوند . صاحبان کافه ها می توانند با ارسال پیام تبریک تولد در روز تولد مشتریانشان ، آن ها را خوشحال کنند . این کار باعث میشود تا مشتری احساس صمیمیت بیشتری داشته باشد و بداند که کافه و افراد مشغول در آنجا به وجود وی احترام می گذارند . که همین امر می تواند به کسب و کار بهتر و داشتن مشتریان دائمی منجر شود .
برگزاری نظر سنجی :
نظر سنجی می تواند باعث مطلع شدن میزان رضایت مشتری ها شود و در نهایت منجر به بهبود کیفیت کافه و رستوران ها خواهد شد. صاحبان کافه ها و رستوران ها می توانند از مشتریان درخواست کنند که آیتم های مورد علاقه ی خود از منوی موجود را انتخاب کنند، دربارۀ خدمات نظر بدهند و اگر پیشنهادی برای بهتر شدن وضعیت کافه دارند، آن را مطرح سازند . مشتریان با مشاهده ی نظر سنجی رابطه ی بهتر و صمیمی تری را با کافه برقرار خواهند کرد که در نهایت منجر به رفت و آمد بیشتر آن ها به آنجا خواهد شد .
***در پایان باید گفت که مطالب آورده شده در بالا تنها بخش کوچکی از خدمات قابل ارائه سامانه ی ارسال پیام کوتاه می باشد . در این مطلب سعی کردیم تا ایده ای کلی از کاربرد های بازاریابی پیامکی را به شما ارئه دهیم . همچنین خوشحال می شویم که نظرات و تجربیات خود در این زمینه را با ما و دیگران در میان بگذارید .