زمان جاری : سه شنبه 04 آذر 1399 - 1:41 بعد از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم


سلام دوست عزیز؛
به انجمن سرگرمی ، تفریحی و دوستانه خودت خوش اومدی
براي مشاهده تالار ها با امکانات کامل میتونید از طريق گزینه های زیر اقدام کنيد
عضویت سریع و آسان
یا
ورود به حساب کاربری


آیا میدانید؟ ایا میدانید :






تعداد بازدید 22
نویسنده پیام



ارسال‌ها : 5
عضویت: 3 /9 /1398
تشکر شده : 1
اهمیت سئو
سئو یا SEO مخفف عبارت انگلیسی “Search Engine Optimization” است به معنی “بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو” نظیر گوگل. به عبارت دیگر به کمک تکنیک سئو ما می‌توانیم به شکل طبیعی رتبه یک وبسایت را در نتایج، بالاتر بیاوریم.

شاید بپرسید به شکل طبیعی یعنی چطور؟ مگر غیر طبیعی هم داریم؟ دو راه وجود دارد تا طراحی سایت شما در رتبه‌های برتر گوگل مشاهده شود.

سئو سایت SEO
ادوردز Adwords
در روش اول یعنی سئو؛ شما باید هزینه زمانی زیادی را بدهید تا بتوانید در رتبه های برتر گوگل دیده شوید. درعوض اگر سئو را به خوبی آموزش دیده باشید و اصولی آن را پیاده سازی کنید، ماندگاری بیشتری در رتبه‌های برتر گوگل دارید.
روش دوم یعنی ادوردز؛ هزینه مالی بیشتری نسبت به سئو در یک بازه زمانی نیاز دارد و تا زمانی که شما در ادوردز گوگل شارژ مالی داشته باشید، در جستجوهای مربوطه جزء رتبه‌های برتر هستید.

فرق سئو و ادوردز در نتایج گوگل
تاریخچه سئو به دهه ۹۰ میلادی برمی‌گردد و ظهور موتورهای جستجو در آن سال‌ها رخ داد. امروزه سئو یک روش و استراتژی برای بازاریابی محتوا و رونق دادن به صعنت‌های آنلاین و آفلاین است.

اگر شما به دنبال آموزش سئو هستید باید بدانید که این حرفه نیاز به برخی مهارت‌های فنی، خلاقانه و تحلیلی دارد. البته نگران نباشید، شما می‌توانید با گذاشتن زمان و به صورت آهسته و پیوسته این مهارت را به دست آورید و بدانید که هیچ مانعی جلوی شما نیست مگر ذهن خودتان.

تکنیک های زیادی در سئو وجود دارد که بستگی به نوع اهداف، نحوه اعمال و میزان اعمال این تکنیک‌ها متفاوت است. هر چند اصولا هدف اصلی و نهایی سئو کردن هر سایتی یکسان بوده و آن هم کسب رتبه های برتر در نتایج موتورهای جستجو است.

سئو چیست را خلاصه کنیم: سئو یک روش مناسب و پایدار برای افزایش بازدید هدفمند در یک وبسایت است.

در سئو فقط مباحث فنی آن وجود ندارد. شما باید بتوانید یک محتوای مناسب و کاربرپسند تولید کنید و در کنار آن، محتوای شما باید بهینه سازی هم شود. به عبارت دیگر هدف شما تولید محتوا برای مخاطب باشد و در راستای آن سعی کنید در نتایج گوگل آن محتوا را سئو کنید تا بیشتر دیده شود. بدانید که محتوا صرفا متن نیست. ممکن است یک محتوا از عکس، ویدیو، پادکست و … ساخته شود. و از طرفی این محتوا به اندازه کافی در وبسایت شما وجود داشته باشد و توسط دیگران لینک سازی شود. درباره مباحث محتوا در بخش ۴ بسیار توضیح داده‌ایم، برای دانستن این اصطلاحات عجله نداشته باشید، قول می‌دهیم در پایان کار همه این موارد را به خوبی بدانید به شرط آنکه خوب بخوانید.

کمی هم صادق باشیم. سئو یک نظم پیچیده شرطی است که گاهی فرآیند کار را سخت‌تر می‌کند. به همین منظور به توجه کامل شما نیاز دارد. و از طرفی سئو به مرور زمان، تکامل می‌یابد و بر پیچیدگی آن افزوده می‌شود، بنابراین دانش شما در این زمینه همیشه باید با تغییرات هماهنگ باشد. باید خود را به روز کنید تا بتوانید وبسایت خود را به روز نگه دارید. پس پیشنهاد می‌کنیم همین الان این صفحه میزفا را در مرورگر خود بوکمارک Bookmark کنید و هر ماه یک بار سر بزنید، تا از اخرین تغییرات آموزش سئو به صورت رایگان و البته کامل و جامع بهره ببرید. این مقاله همانند سایر مقاله‌های میزفا هر از گاهی به عشق شما عزیزان آپدیت می‌شود.

چرا باید شما آموزش طراحی سایت و سئو را دنبال کنید؟
طبیعتا برای شما رشد و رونق کسب‌وکارتان اهمیت بسیاری دارد، و قطعا یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های اصلی شما در این مسیر پیدا کردن مشتری‌ها و کاربران هدفمند برای کسب‌وکارتان است. به همین منظور سئو گزینه مناسبی برای تحقق بخشیدن به این هدف است. چرا که سئو نسبت به سایر روش‌های بازاریابی مقرون‌به‌صرفه‌تر و همین‌طور پایدارتر است. حال شما در این مسیر چه به عنوان مدیر سایت خود و چه به عنوان یک متخصص سئو باید همیشه به دنبال یادگیری سئو باشید.

پیدا کردن یک منبع خوب که بتواند آموزش کامل و کاربردی را در زمینه سئو بدهد هم کار ساده‌ای نیست با این حال میزفا و این مقاله گزینه بدی به نظر نمی‌رسد، تست کنید :)

موتورهای جستجو همانند گوگل، بینگ و یاهو یک سری الگوریتم‌هایی دارند که براساس آن الگوریتم ها، وبسایت ها در نتایج جستجو یا به اصطلاح فنی SERP لیست می‌شوند. آیا ما می‌توانیم متوجه شویم که این الگوریتم‌ها چه چیزی هستند و چه نوع رفتاری دارند؟ پاسخ بله و خیر است.

گوگل برای رتبه بندی سایت‌ها نزدیک به ۲۰۰ فاکتور را بررسی می‌کند. برخی از فاکتورهای مهم نظیر: محتوا، لینک سازی (بک لینک) موارد فنی سایت همانند بهبود سرعت سایت، تجربه کاربری و … است. هر چند برخی فاکتورها هم دقیق مشخص نیست و از طرفی ممکن است برای کسب و کاری این فاکتورها کم و زیاد و یا شرطی شوند. نگران پیچیدگی نباشید، بعدا بیشتر صحبت خواهیم کرد.

آموزش سئو در میزفا
کسب رتبه ۱ گوگل با کسب دانش
موتور جستجو رفتار کاربرانی که عبارتی را جستجو می‌کنند مورد ارزیابی قرار می‌دهد. حال ممکن است وبسایت شما در این نتایج باشد، سایت فروشگاهی دارید؟ یا سایت مجله خبری؟ آیا خدماتی ارائه می‌دهید؟ مهم نیست در کدام حوزه هستید، مهم این است که باید سایت شما برای موتور جستجو بهینه سازی شود و یا به عبارتی سئو شود و برای موفقیت در این زمینه رضایت کاربر از سایت شما اهمیت دارد.

شاید بپرسید چرا باید؟ به این علت که ۹۰ درصد کاربران دنیا برای رفع نیازهای خود در ابتدا جستجو می‌کنند و نتایج را سئو می‌سازد. آیا این کافی نیست تا به اهمیت آموزش سئو ایمان بیاورید؟

جابه‌جایی یک سایت از رتبه ۱ به رتبه ۲ در نتایج گوگل با عبارتی مثل “خرید گوشی” میلیاردها تومان تغییرات ایجاد می‌کند و این قدرت گوگل و اهمیت سئو کردن وبسایت را نشان می‌دهد.

خلاصه کنیم: شما برای موفقیت در فضای آنلاین نیاز به سئو دارید و بدون آن موفقیت شما در فضای آنلاین سخت است.

از کجا آموزش سئو را شروع کنیم؟ و چطور یاد بگیریم؟
پاسخ سوال اول یعنی از کجا یادگیری سئو را شروع کنیم بسیار ساده است، پاسخ این است: از همین جا و از همین خط به بعد. بخوانید، میزفا همراه شما خواهد بود، ما مقاله رایگان و جامع زیادی در زمینه سئو داریم که گاهی تولید آن‌ها هفته‌ها زمان گرفته است. هر چند در کنار خدمات رایگان، خدمات اختصاصی در قالب آموزش خصوصی سئو هم برگزار می‌کنیم.

نکته مهم: در یادگیری سئو شما نباید فقط به یک سایت اکتفا کنید، میزفا برای یاد دادن سئو کافی نیست، هر چند سعی کردیم کامل باشیم. پیشنهاد می‌شود در قدم‌های آتی منابع مختلف را هم مطالعه کنید. البته در بخش اخر (بخش ۹) مفصل به این مورد اشاره خواهیم کرد. هر چند شما اگر همین آموزش های سئوی سایت ما را بخواهید صحیح پیاده سازی کنید، ماه‌ها از شما زمان خواهد گرفت.

از کجا را گفتیم ولی حال چطور؟ بدانید که دانش سئو پایان ندارد، باید سعی کنید در کنار خواندن مقاله های جدید سئو، دانش قدیم خود را هم به روز کنید. سئو هر ماه و هر سال شاهد تغییرات بسیاری می‌شود. اگر گفتید چرا؟ الگوریتم‌های گوگل و موتورهای جستجو هر سال ۱۰۰ ها بار تغییر می‌کنند چون رفتار و نیاز کاربران تغییر پیدا می‌کند.

دیگر کمتر کسی کلمه “دسته آتاری” را جستجو می‌کند و شاید در آینده دور کسی کلمه “پلی استیشن” را سرچ نکند. در هر دهه تغییرات بسیاری در جستجوها رخ می‌دهد و همینطور رفتار کاربران هم تغییر می‌کند، تکنولوژی عوض می‌شود و یا روش‌های مخرب تغییر می‌کند و همه این عوامل باعث می‌شود که الگوریتم‌های گوگل و سایر موتورهای جستجو هر روز و هر ماه در حال تغییر باشند.

یکی از مواردی که می‌توان گفت همیشه جزء قوی‌ترین فاکتورهای گوگل بوده، هست و خواهد ماند، تجربه کاربری است.

اصول سئو را در اینجا آموزش خواهید دید به عبارت دیگر مواردی را به شما آموزش می‌دهیم که پایانی در سئو ندارند و همیشه جزء فاکتورهای مهم بوده‌اند و هستند. سپس یاد خواهید گرفت که در ادامه مسیر چطور پیش بروید تا همیشه دانش سئوی به روز داشته باشید. داده‌های قدیمی در سئو هر چند پیشینه خوبی می‌دهد ولی خریدار و طرفدار ندارد. به همین منظور ما آموزش سئو خود را در سال 2019 به روز کردیم.

البته اگر حس می‌کنید که این مسیر یادگیری برای شما مناسب نیست، پیشنهاد می‌شود حداقل‌ها را بدانید و سپس کسب و کارتان را در بحث سئو به یک متخصص سئو بسپارید. هر چند در این حالت هزینه بسیار بالاتری خواهد داشت و طبیعتا کیفیت هم بالاتر می‌رود.

اصطلاحات پایه‌ای در سئو
سئو داخلی و سئو خارجی
سئو کلاه سیاه، سئو کلاه خاکستری و سئو کلاه سفید
سئو داخلی و خارجی
سئو داخلی: “سئو داخلی سایت” و یا به عبارت دیگر “سئو داخلی صفحه” که به انگلیسی On-Page SEO یا On-Site SEO گویند به معنای بهینه سازی داخل سایت برای موتورهای جستجو است، بهینه سازی محتوا، لینک سازی داخلی، بهبود کدنویسی سایت و هر آنچه که دست شما است و مربوط به داخل سایت شما می‌شود. برخی تکنیک های سئو داخلی:

متاتگ ها
عنوان‌ها
ساختار آدرس‌ها
عکس‌ها
محتوا
سرعت سایت
و بسیاری از فاکتورها که سعی خواهیم کرد به شکل کامل در قسمت سئو داخلی بخش ۳ درباره آن صحبت کنیم.

سئو خارجی: سئو خارجی صفحه/سایت که به انگلیسی Off-Page SEO گفته می‌شود به تمام بهینه سازی های خارج از وبسایت شما گویند. مثلا اگر میزفا سایت شما را لینک کند (در بخش ۶ درباره لینک صحبت خواهیم کرد) یک قدم بهینه سازی خارجی در وبسایت شما برداشته شده است. فعالیت در شبکه‌های اجتماعی هم در همین راستا است.

برخی عمل‌ها در سئو خارجی سایت:

تبادل لینک
خرید لینک
پست مهمان و رپُرتاژ
شبکه‌های اجتماعی
همکاری با اینفلوئنسرها
و راه‌ کارهای دیگر. باید دقت داشته باشید. از نظر من سئو خارجی همانند چاقو است، اگر از آن درست استفاده نکنید ممکن است به وبسایت خود آسیب بزنید و اگر درست استفاده کنید طبیعتا راه‌گشای بسیار خوبی خواهد بود.

تفاوت سئو داخلی و سئو خارجی
فرق اول و اصلی این است که شما در سئو داخلی تقریبا بر همه امور دسترسی دارید و کنترل کامل بر فاکتورهای آن دارید ولی در سئو خارجی خیلی این مورد صدق نمی‌کند.
فرق دوم این است که با در نظر نگرفتن سئو داخلی و صرفا تمرکز بر سئو خارجی، هزینه سئو سایت شما بسیار بالا خواهد رفت. به عبارت دیگر سئو خارجی هزینه بیشتری تا سئو داخلی نیاز دارد.
فرق سوم این است که سئو داخلی به خطرناکی سئو خارجی نیست و اثرات منفی سئو خارجی گاهی به دلیل عدم کنترل کامل بر روی آن، قوی‌تر است.

تفاوت سئو داخلی و خارجی
فاکتورهای مهم سئو داخلی و خارجی در یک نگاه
سئو کلاه سیاه، سئو کلاه خاکستری و سئو کلاه سفید
طبیعتا شما به دنبال راه‌های مفید هستید و روش های سیاه را دوست ندارید، ولی یک پلیس خوب کسی است که از ساز و کارهای خلاف‌کاران به خوبی اطلاع داشته باشد. به همین منظور باید روش‌های سیاه و مخرب در زمینه سئو را بدانید. زمانی که شما قصد دارید از مسیر A به B حرکت کنید هم می‌توانید به روش مثبت این مسیر را بروید و هم می‌توانید به روش سیاه بروید ولی حالت اول پایداری دارد و حالت دوم دردسر و ریسک.

به عبارت دیگر در سئو برای اعمال فاکتورها می‌توان با روش‌های مختلفی پیش رفت. می‌توانید سئو کلاه سیاه را انتخاب کنید و یا سفید را. و بدانید که مرز بین این روش‌ها یک قدم بیشتر نیست و گاهی تشخیص اینکه آیا این روش سیاه است و یا سفید، سخت است.

سئو کلاه سفید White Hat SEO چیست؟ به مجموع روش‌هایی که در سئو براساس اصول سئو پیاده سازی می‌شود و در روند طبیعی سئو تاثیری ندارد، “سئو کلاه سفید” یا “سئو اخلاقی” گویند. گوگل همواره بر سئو کلاه سفید تاکید می‌کند.

اصولا نتایج حاصل از سئو کلاه سفید ممکن است سال‌ها طول بکشد چون هدف جذب کاربر به صورت طبیعی است و براساس مشتری‌مداری پیش می‌رود، به عبارت دیگر شما به سمت کاربر نمی‌روید، محتوا و محصول خوب تولید می‌کنید و کابر خود به سمت شما می‌آید و در این روند هم هیچ نوع دستکاری نکرده باشید. هر چند باید قبول داشته باشیم که با روش کلاه سفید به دلیل طولانی بودن روند پروژه سئو، تسلیم تاخیر زمانی در کسب رتبه می‌شویم.

روش ها و تکنیک های سئو کلاه سفید عبارت‌اند از: تولید محتوای باکیفیت، کدنویسی اصولی، انتخاب عناوین و توضیحات مناسب، لینک سازی داخلی اصولی، ایجاد بک لینک طبیعی بدون دخالت صاحب کسب و کار به شکل مستقیم، بررسی کلمات کلیدی و …

سئو کلاه سیاه Black Hat SEO چیست؟ به مجموع روش‌هایی که در سئو براساس اصول سئو پیاده سازی نشده‌اند و هدف، تغییر روند طبیعی سئو است تا سریع‌تر به رتبه‌های برتر گوگل دست یابند. که در اکثر موارد گوگل متوجه و با سایت خاطی برخورد می‌کند. و اگر نیاز باشد سخت‌گیرتر رفتار کند صفحه آن وبسایت خاطی را حتی پنالتی می‌کند. به عبارتی از نتایج به شکل طولانی مدت و یا حتی دائمی در کلمات کلیدی مورد نظر حذف می‌کند.

هدف اصلی سئو سیاه این است که بر نتایج تاثیرگذار باشند درحالی که فاکتورهای تجربه کاربری و یا اصول کدنویسی و لینک سازی را رعایت نمی‌کنند. همانند زرد نویسی در رسانه‌ها عمل می‌کنند و از روش‌های مبتذل برای جذب مخاطب استفاده می‌کنند معمولا از معیارهای روشنفكرانه و علمی تبعیت نمی‌كند و به دنبال نتایج زودگذر هستند.

لینک سازی‌های اسپم و مخرب، استفاده بیش از حد از کلمه کلیدی، محتوای تکراری و … از روش‌های مرسوم این تکنیک سیاه است. Webmaster Guidelines راهنمای عمومی گوگل است تا کمی درباره سیاست‌های خود در نشان دادن وبسایت‌ها در نتایج صحبت کند.

سئو کلاه خاکستری Gray Hat SEO چیست؟ مابین سئو سفید و سئو سیاه است، اصولا یک متخصص سئو در این بخش قرار دارد و سعی دارد به روش‌های سئو کلاه سفید سرعت ببخشد، ولی نه در حدی که باعث حساسیت موتورهای جستجو شود. همانند یک کاتالیزور عمل می‌کنند.

مرز بین یک سئو کلاه خاکستری با سفید و سیاه بسیار نزدیک است و گاهی یک روش ممکن است حتی در یک زمانی خاکستری به نظر برسد ولی الان سیاه شناخته شده است و یا حتی ممکن است یک متخصص سئو روش x را انجام دهد ولی به شکل خاکستری ولی یک متخصص سئوی دیگر همان روش x را به شکل سئو سیاه انجام دهد هر چند شاید ناخودآگاه و یا خودآگاه صورت گرفته باشد.

در دوره سئو تخصصی که ما برگزار می‌کنیم اصولا این روش را پیش می‌بریم و البته در همه دوره ها حتی بهترین دوره های سئو در ایران و جهان از روش های کلاه خاکستری استفاده می‌کنند، روشی که سعی می‌شود بوی کلاه سفید بدهد و دور از کلاه سیاه باشد. این کار را میتوان گفت ایده‌آل است.

و اگر دوره سئو را مشاهده کردید که به شما مثلا گفته اند روش های لینک سازی سفید را آموزش می‌دهیم، بدانید این یک نوع دروغ بزرگ است. حال در فصل لینک سازی بیشتر صحبت خواهیم کرد.

امضای کاربر : شرکت طراحی سایت سایتکد نیز بعنوان یکی از شرکتهای تابعه نونگار پردازش است ! مجموعه شرکتهای طراحی سایت نونگار با بیش از 17 سال سابقه فعالیت (طبق روزنامه رسمی ) در خصوص طراحی سایت اطلاع رسانی، طراحی سایت فروشگاهی و طراحی اپلیکیشن اندروید و اپلیکیشن IOS بعنوان یکی از بزرگترین و قدیمی ترین شرکت های طراحی سایت در ایران محسوب میشوند .
شنبه 22 شهریور 1399 - 11:26
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
تشکر شده: 1 کاربر از noroozi به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: admin &
تازه سازي پاسخ ها



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :