اگر فردی سئو و بهینه سازی سایتسرویس پیامکرا بیاموزد و با اصول اولیه آن آشنا باشد، مطمئناً با عبارت متا تگ آشنایی خوبی دارد.
بیشتر کاربران به استفاده از این کلمات اعتقاد دارند و متا تگ را به عنوان امری مهم در طراحی سایتپیامک انبوهتلقی می کنند. اما در طرفی دیگر، برخی استفاده از متا تگ را کاملاً فراموش کرده اند. در مقاله حاضر درباره اهمیت کاربرد متا تگ و مواردی که لازم است درباره آنها بدانید، پرداخته ایم. پس با پرتال همراه باشید.
اگر به تازگی روند سئو و بهینه سازی سایت نمایندگی پیام کوتاهخود را آغاز کرده اید بهتر است بدانید که بیشتر رتبه هایی که سایت ها در نتایج جستجو وبلاگ ملی پیامک دارند بر اساس فاکتورهای سئو و رتبه بندی طراحی وبسایت ایجاد شده است. این عوامل در درجه اول شامل سر فصل، متا تگ، عنوان صفحه، چگالی کلمات کلیدی و ... هستند.
همانگونه که موتورهای جستجو در سالهای اخیر پیشرفت کردند، تاکید خود را از عوامل مهم در سئو داخلی بر روی عوامل مهم در سئو خارجی منتقل کرده اند. درست است که استفاده از متا تگ طی چند وقت تاثیرات اولیه خود را از دست داد، اما هنوز هم نقشی مهم در سئو یک سایت را ایفا می کند.
متا تگ ها به سه نوع تقسیم می شوند:
- تگ های عنوان
- تگ کلمات کلیدی
- تگ توضیحات
در این مقاله هر کدام از این نوع تگ را به صورت جداگانه بررسی می کنیم:
تگ عنوان
تگ عنوان آن چیزی است که در بالای مرورگرهای اینترنتهزینه ساخت سایتنمایش داده می شود. همه مرورگر ها از این سه نوع تگ پشتیبانی می کنند و آنها را نمایش می دهند. تگ عنوان، در بین این سه نوع تگ، مهم ترین شان محسوب می شود. از این نوع تگ به منظور نمایش کلمات کلیدی استفاده شده در صفحه استفاده می شود (که برای رتبه بندی سایت بسیار مهم است). تگ عنوان، همان برچسب یا عنوانی است که به عنوان تیتر در بالای مرورگرها و در نتایج جستجو نمایش داده می شود. بهتر است در تگ عنوان خود حداقل از یک کلمه کلیدی استفاده کنید. استفاده از یک عنوان مناسب می تواند بازدیدکنندگان زیادی را به وب سایتمارکتینگشما بکشاند.
تگ کلمات کلیدی
مطمئناً همگی شما با تگ کلمات کلیدی آشنا هستید و این مورد نیازی به معرفی ندارد. از این تگ برای نمایش مهم ترین کلمات کلیدی صفحه استفاده می شود. تگ کلمات کلیدی در واقع باید توصیفی از محتوای درون صفحه باشد. فرقی ندارد که کلمات کلیدی شما چقدر مهم هستند، شما می توانید تمامی آن ها را در این بخش قرار دهید.
نکته مهم این است که مطمئن شوید به اندازه کافی از این کلمات کلیدی در محتوا خود استفاده کرده اید.
تگ توضیحات
تگ توضیحات، در واقع همان نوشته ای است که در زیر لینک طراحی وب سایت ارزان شما در نتایج جستجو نمایش داده می شود. تگ توضیحات باید نوشته ای کوتاه و مختصر از محتوای طراحی اختصاصی برای سیست مدیریت محتوا باشد. نوشتن یک تگ توضیحات خوب می تواند در بالا رفتن نرخ کلیک سایت شما تاثیر داشته باشد.
هر سئو کار و طراح سایتی باید از این تگ ها به عنوان شانس و فرصتی مناسب برای جلب توجه مشتری استفاده کند. بهتر است بدانید که طول این تگ توضیحات برابر با 160 کاراکتر است.
همچنان که در بالا اشاره کردیم، گوگل دیگر مانند سابق تاکیدی بر روی متا تگ ندارد. اما نمی توان آنها را به طور کامل نادیده گرفت. تگ ها هنوز هم بر روی سئو تاثیرگذار هستند.
سعی کنید برای هر یک از صفحات خود، متا تگ اختصاصی ایجاد کنید. همچنین، در نوشتن متن محتوایوبلاگ پرتالخود سعی کنید از این تگ ها به صورت خلاقانه استفاده کنید.