YPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd"> کاربرد طراحی Intrinsic
زمان جاری : چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403 - 3:08 بعد از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم


سلام دوست عزیز؛
به انجمن سرگرمی ، تفریحی و دوستانه خودت خوش اومدی
براي مشاهده تالار ها با امکانات کامل میتونید از طريق گزینه های زیر اقدام کنيد
عضویت سریع و آسان
یا
ورود به حساب کاربری


آیا میدانید؟ ایا میدانید :





کد تخفیف خرید لباس

کد تخفیف خرید لباس

کد تخفیف خرید کالای دیجیتال

خرید کفش با کد تخفیف

 


تعداد بازدید 204
نویسنده پیام



ارسال‌ها : 6
عضویت: 17 /10 /1396
کاربرد طراحی Intrinsic
کاربرد Intrinsic Web Design:
۱- کارهای فنی که با پیشرفت تکنولوژی به وجود می آید. در این مورد تکنیک هایی وجود دارد که بی وسیله طراحان سایت ایجاد می شود و هدف آنها به روز کردن کار طراحان می باشد.
کار Intrinsic توسط یک طراحی رابط کاربری به نام Jen Simmons به وجود آمده است. معمولا این نمونه از کارها در ابتدای کارشان اسم خاصی ندارند ولی با فراگیر شدن آن ها و بالا رفتن بحث و جستجو در مورد این کارها، توسط ابداع کننده ی آن روش یا جامعه ی جهانی طراحان، صاحب یک اسم مشخص می شود.
در این کار جدید با معرفی ماژول های Flexbox و CSS Grid در CSS شروع شد. مدت ها پیش استفاده از Table برای ایجاد ساختار و چیدمان سایت رایج بود ولی امروز کمتر کسی از آن استفاده میکند.
پس از مدتی استفاده از float و به کارگیری دستورهای fixed و absolute برای تعیین موقعیت یک المان در صفحه مورد توجه قرار گرفت که به ما اجازه میدهد نحوه نمایش محتوای صفحه را پیچیده تر و و البته زیباتر طراحی کنیم. ولی امکانات این روش در مقایسه با ماژول های جدید بسیار محدود است.
نکته مهم در همه این تکنیک ها استفاده از خلاقیت برای نمایش المان های صفحه در موقعیت های گوناگون بود. در این روش ها هیچ ساختار مشخص و از پیش تعریف شده ای برای جایگیری المان ها از طریق CSS وجود نداشت و این تجربه و دانش طراح سایت بود که در چیدمان صفحه مورد استفاده قرار میگرفت.
درباره تکنیک Intrinsic نیز وضع به همین منوال است. این تکنیک با معرفی چهار ماژول Multicolumn ،Flow ،Flex و Grid توانست بسیاری از کدهایی که تا قبل از آن طراحان مجبور بودند به صورت دستی و خلاقانه ایجاد کنند را به صورت آماده در اختیار برنامه نویسان قرار دهد. در نتیجه طراحان دیگر مجبور نیستند تا ساعت ها وقت بگذارند و ریز به ریز کد های سایت را با تفکر خود ایجاد کنند.طراحی سایت intrinsic با Responsive چه تفاوتی دارد؟یک سایت Responsive شده به این معنی است که در هر پلتفرم با هر سایز هماهنگ باشد.قبل از پیدایش کار Intrinsic ، طراحان سایت از Media Queries استفاده می کردند تا اینکه بالاخره ماژول های Grid و Flex تا حد زیادی کار آن ها را راحت کردند.در روش ریسپانسیو برای طراحی سایت فوق حرفه ای که در همه ی پلتفرم ها بدون مشکل اجرا شود؛ ما ستون بندی های شناور داریم یعنی بخش هایی که عرض آنها با تغییر سایز صفحه تغییر میکند. ولی در طراحی ذاتی با استفاده ازGrid علاوه بر ستون ها می توانیم ردیف ها را نیز مدیریت کرده و محتوا و ابعاد آنها را شناور کنیم.بهترین زمان برای استفاده از تکنیک Intrinsicبهترین زمان برای استفاده از تکنیک Intrinsic چه زمانی است را خود طراح سایت باید نتیجه گیری کند. زیرا این موضوع کاملاً یک امر شخصی است .بوت استرپ ۴: یک حرکت جهانی به سمت طراحی سایت های ذاتی یا intrinsic است.نسخه ۵ کاملا از طراحی ریسپانسیو و استانداردهای آن فاصله گرفته باشد.

یکشنبه 22 مهر 1397 - 11:00
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
تازه سازي پاسخ ها



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :

کد تخفیف خرید لباس

کد تخفیف خرید لباس

کد تخفیف خرید کالای دیجیتال

خرید کفش با کد تخفیف

 
  • سرگرمی
  • مذهبی
  • سبک زندگی
  • موسیقی
  • سلامتی
  • پوست و مو
  • بیوگرافی