YPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd"> تجربه ی من از ساختن یک سایت و اپلیکیشن فروشگاهی
زمان جاری : چهارشنبه 17 اردیبهشت 1404 - 12:10 قبل از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم


سلام دوست عزیز؛
به انجمن سرگرمی ، تفریحی و دوستانه خودت خوش اومدی
براي مشاهده تالار ها با امکانات کامل میتونید از طريق گزینه های زیر اقدام کنيد
عضویت سریع و آسان
یا
ورود به حساب کاربری


آیا میدانید؟ ایا میدانید :






تعداد بازدید 232
نویسنده پیام



ارسال‌ها : 1
عضویت: 20 /7 /1400
تجربه ی من از ساختن یک سایت و اپلیکیشن فروشگاهی

سلام من مدت هاست که برنامه نویسی را شروع کرده ام و در این مدت هم سعی داشتم یک سایت و اپلیکیشن مشابه دیجیکالا بالا بیارم که برای ساختن فروشگاه اینترنتی یک شرکتی استفاده بکنم.سپس در یک گروه برنامه نویسی کار کردم که روایت های زیر از نحوه ی عمل کردن من و گروه برای ساختن یه اپلیکیشن فروشگاهی و یه سایت فروشگاهی مثل دیجیکالا بوددر این مقاله ی آموزشی قصد دارم تجربیات خودم را با شما به اشتراک بزارم که امیدوارم به دردتون بخوره.

ساخت سایت و اپلیکیشن موبایل مشابه دیجی کالا برای ساختن سایتی مشابه دیجیکالا چه کردم ؟‌در ابتدای کار من با یه سیستم آماده سایت فروشگاهی بالا آوردم که با ووکامرس بود اما این سیستم مشکلات خاص خودش را داشت درسته که کاملا سایتی مشابه دیجی کالا شده بود ولی سرعت کافی نداشت امکانات کافی نداشت و کلا سر تا پا یه دردسری بیشتر نبود. همچنین این سایت رو روی سرور نصب کردیم ولی هیچ بازدهی نگرفتیم.شما هم میتونید ووکامرس وردپرس را نصب کنید و یک قالب مشابه دیجیکالا بالا بیاورید ولی میبینید که عملکردش اصلا مشابه خود سایت دیجیکالا نیست امکانات رو نمیشه پیاده سازی کرد سرعتش خیلی خیلی پایینه و کلا یه سیستم داغون برای ساخت فروشگاه اینترنتی هست.بعدش تصمیم گرفتیم بریم روی فروشگاه سازهای زبان php مثل پرستاشاپ و اوپن کارت و ... این فروشگاه ساز ها عملکرد نسبتا خوبی داشتا ولی باز هم از نظر تخصصی نیازهای یه فروشگاه آنلاین واقعی را نمیتونند پیاده سازی کنند.دلیلش یک دلیل سادست :سازندگان این فروشگاه سازها دقیقا نمیدونند این سیستم برای چه نوع فروشنده ای با چه نوع نیازهایی طراحی شده است. فروشگاه ساز کتاب الکترونیکی با فروشگاه لوازم الکترونیکی خیلی فرق داره و هر کدام ویژگی های خاص خود را داره هر کدام نیاز های خاص خود را داره ... و این جنبه ی عمومی بخشیدن به اوپن کارت و پرستاشاپ و ... باعث میشد که زیادی جالب نباشن.
آموزش ساخت سایت فروشگاه اینترنتی

در نهایت رسیدیم به این نتیجه که برای داشتن یک فروشگاه آنلاین موفق حتما باید از سیستم اختصاصی استفاده کرد که برنامه نویس یا برنامه نویسی آنرا برای ما بنویسند.

زبان php یک زبان راحت و ساده بود و فریمورک های مختلفی داشت که از لاراول برای پیاده سازی فروشگاه استفاده کردیم سرعت فوق العاده شد هر امکانات در هر جایی و زمانی قابل پیاده سازی بود.فروشگاه مشتریان جدیدی جذب کرد فروش اتفاق افتاد و حالا فهمیدیم که نتیجه ی کار باید چیزی نباشه که با دو کلیک ساخته بشه مثل وردپرس و اوپن کارت و ... که تجربه ی بدی به ما دادند.البته شما میتوانید از روش های زیر برای ساخت فروشگاه عالی استفاده کنید :

  • با php و یک فریمورک اختصاصی ( کاری که الان دیجیکالا میکنه )
  • از لاراول استفاده کنید
  • از کدایگنایتر استفاده کنید
  • از دیگر فریمورک های قدرتمند php استفاده کنید

ساختن اپلیکیشن مشابه دیجی کالاساخت اپلیکیشن موبایل یک فرآیند دیگری بود که ما درگیرش شدیم و من قصد دارم تجربیاتم از این حوزه را نیز بنویسم. برای ساختن یک اپلیکیشن مشابه دیجیکالا ادامه ی مقاله را بخوانید.طبق مطالعاتی که در ابتدای کار داشتم به این نتیجه رسیدم که برای ساختن اپ موبایل چندین راه وجود دارد که در زیر لیست میکنم :‌

  • ساخت اپلیکیشن موبایل بصورت کراس پلتفرم ( یکبار کدنویسی بشه برای ios و android خروجی گرفته بشه)
  • ساخت اپلیکیشن بصورت بومی ( برای اندروید جدا و برای ios هم جدا ساخته بشه )

آموزش ساخت اپلیکیشن مشابه دیجیکالا که برای ساخت اپلیکیشن بصورت کراس پلتفرم هم ابزارهای زیادی وجود داره مثل ری اکت نیتیو و فلاتر و ... که برنامه نویس یکبار کدنویسی میکنه و میتونه برای دو سیستم عامل محبوب گوشی موبایل خروجی بگیره البته این کار نتیجه را یک کمی خراب ممیکنهبرای ساختن اپلیکیشن بصورت بومی حالا برای اندروید یا برای ios باید بصورت رسمی ببینید اون شرکت ها خودشون چه چیزی را برای ساختن اپلیکیشن توصیه کرده اند و فکر کنم این بهترین شیوه برای ساختن اپلیکیشن برای اون پلتفرم خاص باشه.

هدف ما در ابتدا تولید اپلیکیشن برای گوشی های اندرویدی بود چون طبق تحقیقاتی که انجام دادیم گوشی های اندرویدی در ایران بیشتر از گوشی های ios یا همون آیفون بود و اگر گفتیم اندرویدی موفق بشه برای ios هم بصورت جدا بعدا میسازیم.

در نهایت برای ساختن اپلیکیشن اندرویدی از محیط رسمی یعنی Android Studio استفاده کردیم که محیطی بسیار عالی برای کدنویسی اپلیکیشن های موبایلی بود.سپس بین دو زبان جاوا و کاتلین ، زبان کاتلین را انتخاب کردیم چون پرفرمنس بهترین نسبت به جاوا داشت و چون ما عجله هم داشتیم به زبانی نیاز داشتیم که خلاصه و راحت تر باشه که زبان کاتلین همینطوری بود.

آموزش ساخت اپ مشابه دیجی کالا با کاتلین ساخت سایت و اپلیکیشن مشابه دیجی کالا چقدر زمان میبره ؟‌شاید فکر کنید که ساخته شده اپلیکیشن مشابه دیجیکالا یا سایت مشابه دیجیکالا کار خیلی خیلی زمان بره و سالها زمان نیاز داره ولی اگر برنامه نویس خوب باشید یا برنامه نویس های خوبی داشته باشید مطمئن باشید این کار در سریعترین زمان ممکن انجام میگیره و دیجیکالا نسبت به دیگر استارتاپ های بزرگ از نظر پیچیدگی سایت و اپلیکیشن ساده تر است.
آموزش ساخت سایت و اپلیکیشن مشابه دیجیکالا دیجیکالا محصولات زیاد ، محتوای قوی و ... داره البته سیستمی که درون این فروشگاه هست مثل مدیریت کارمندان و مدیریت انبار و حسابداری و ... یه سیستم های غولی هستند ولی اپلیکیشین و سایت این فروشگاه زیاد پیچیدگی ندارد.در کل تجربیات شخصی من و گروهی که برای ساختن اپلیکیشن وسایت زمان گذاشتیم به این شکل بود :‌برای ساخت سایت فروشگاهی مشابه دیجی کالا با ۸۰٪ امکانات موجود در دیجیکالا سه ماه زمان گذاشتیمبرای ساخت اپلیکیشن مشابه دیجیکالا با تقریبا ۷۰٪ امکانات موجود در دیجیکالا سه ماه زمان گذاشتیمجمعا شش ماه زمان برد تا اینا بصورت کامل بالا بیان ... ولی نتیجه ی کار خیلی عالی و فوق العاده بود. سورس کد مشابه دیجیکالادر اینترنت سورس کدهای زیادی برای ساختن اپلیکیشن و سایت مشابه دیجیکالا وجود دارد. اما تقریبا همگی انها ناقص بودند. من از بیشترشون خواستم کمک بگیرم ولی تکمیل نبودند بجز یه سورس کد که البته برای یه دوره ی آموزشی بود به اسم دوره ی آموزش ساخت سایت و مشابه دیجیکالا که هم آموزش میدادم که من انصافا برای یادگیری خیلی از این آموزش های ویدیوییش استفاده کردم و همچنین در کنار سورس میساخت که آخرش سورس کد دیجی کالا آماده در کنارش بود و من با موفقیت تونستم ازش استفاده بکنم.اگر شما برنامه نویس هستید ، خیلی راحت میتونید با تجربیاتی که در بالا نوشتم یه سایت مشابه دیجیکالا و یه اپلیکیشن مشابه دیجیکالا بالا بیاریداگر برنامه نویس نیستید و یک برنامه نویس استخدام میکنید این مقاله را براش بفرستید تا از راه کارهای ارائه شده استفاده بکنه حتما براش مفید خواهد بود.اگر نظری دارید بنویسید ممنون


سه شنبه 20 مهر 1400 - 01:49
نقل قول این ارسال در پاسخ
sheghi69 آفلاین




ارسال‌ها : 13
عضویت: 13 /11 /1399
سن: 30

پاسخ : 1 RE اینم تجربه من

شرکت‌های تولیدکننده و
فروش محصولات نظافتی
، اصلی‌ترین و مهم‌ترین خدمت را درزمینه‌ی نظافت به جهان ارائه داده‌اند. در نظافت به روش سنتی آب، مواد شوینده و زمان زیادی را مصرف می‌شود؛ درحالی‌که با استفاده از محصولات نظافتی صنعتی آب، مواد شوینده و زمان کمتری صرف می‌شود. شرکت کوشا اندیش شاهکار نیز به‌عنوان شرکت تولیدکننده و
فروش محصولات نظافتی
، به دلیل تولید نشدن محصولات متنوع در کشور و گران بودن این محصولات، خود را ملزم دانسته تا بر اساس استانداردها و گواهینامه‌های لازم محصولات باکیفیت طراحی و تولید کرده و آن‌ها را روانه بازار نماید. این شرکت توانسته با استفاده از فناوری نانو، هوشمند سازی این محصولات و با ارائه ده سال خدمات پس از فروش و یک سال گارانتی جایگاه خود را در ایران تثبیت نماید. در ادامه به معرفی محصولات این شرکت خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.
عوامل مؤثر بر فروش محصولات نظافتی
شرکت‌ها برای رسیدن به هدف بزرگ شان و رشد مداوم فروش، به روش‌های متفاوتی از جمله معرفی محصولات جدید، طرح‌های جذاب بازاریابی و… روی می‌آورند.
عوامل تأثیرگذار بر فروش محصولات نظافتی را باید به دو گروه تقسیم کرد:

  • عوامل داخلی در فروش محصولات نظافتی
  • عوامل خارجی در فروش محصولات نظافتی
  • عوامل داخلی مؤثر بر فروش محصولات نظافتی :
    این عوامل نشأت گرفته از درون شرکت است یعنی در حوزه نفوذ شرکت قرار می‌گیرد و شرکت می‌تواند این عوامل را کنترل نماید. در حقیقت این عوامل در جهت پاسخ شرکت به تغییرات بازار است. این عوامل داخلی مؤثر بر فروش عبارت‌اند از:
    1-محصول شرکت: مهم‌ترین عامل تأثیرگذار بر فروش محصولات نظافتی، خود محصول است. اگر محصول بتواند با قیمت مناسب خود نیاز کاربر را رفع نماید، به فروش می‌رسد. شرکت‌ها باید همواره در کنار توجه به تغییر فناوری و تغییر سلایق، مراقب کیفیت محصولات شان از طریق افزودن خدمات و اصلاح عملکرد باشند.
    2-استراتژی بازاریابی شرکت: این استراتژی شامل انتخاب بازار هدف صحیح، قیمت‌گذاری صحیح، انتخاب کانال‌های توزیع مناسب جهت محصول و موقعیت برند می‌شود.
    3-پرسنل بازاریابی شرکت: در جهت جلب مشتریان بیشتر، طرز فکر نیروی بازاریاب بسیار تعیین‌کننده است. دادن ایده‌های خلاقانه بازاریابی، تلاش در جهت ارتقای محصول، تمایل داشتن در جهت به‌روز بودن با روندهای اخیر بازار به همراه صلاحیت‌های حرفه‌ای و… این‌ها عواملی هستند که در جهت رسیدن به حجم بالایی از فروش مؤثر است.
    جهت پیدا کردن ایده‌های خلاقانه می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:
    – مطالعه مجلات
    – شرکت در همایش‌های بازاریابی
    – ملاقات با نمایندگان شرکت‌های تبلیغاتی
    – مشاوره از مؤسسات تحقیقات بازاریابی: این مؤسسات روندهای بازار را به‌خوبی دنبال کرده‌اند و می‌توانند پیش‌بینی کنند که مسیر آتی حیطه تخصصی موردبحث به چه سمتی خواهد رفت.
    – کمک از مخترعان
    4-فناوری و اتوماسیون: سرمایه‌گذاری درزمینه فناوری و اتوماسیون شامل فرآیندهایی چون تسهیلات پرداخت الکترونیکی، رزرو آسان‌تر و خودکار سفارش‌ها و… می‌شود که می‌تواند زمینه‌ساز پرفروش محصول شود.
    5-حضور در قالب‌های مختلف فروش به‌ویژه تجارت الکترونیکی: فروش مبتنی بر اینترنت توانسته تأثیر مهمی در فروش شرکت‌ها داشته باشد. عواملی که سبب پررنگ شدن فروش الکترونیکی شد عبارت‌اند از: انتخاب‌های متنوع، خرید و پرداخت آنلاین، امنیت اطلاعات مشتریان، هزینه‌های نسبتاً کمتر به دلیل توانایی عبور از مرزهای جغرافیایی و… .
    6-قابلیت ردپای دیجیتال: خرید آنلاین یک مزایایی را برای شرکت‌ها به همراه دارد که عبارتند از: ثبت تاریخ خرید مشتریان، امکان ایجاد تنظیمات برگزیده و خرید خاص در روزهای خاص و… ثبت این اطلاعات و داده‌ها توسط شرکت‌ها، جهت شخصی‌سازی پیام‌های مشتریان و دادن تخفیفات خرید است که درنتیجه به فروش بیشتر می‌انجامد.
    7-در دسترس بودن امور مالی: به وجود آوردن یک کمپین گران‌قیمت برای ساخت برند، معرفی محصول و استفاده از فناوری پیشرفته برای تولید نیاز به بودجه هنگفتی دارد. اگر شرکت بودجه موردنیاز را داشته باشد می‌تواند از روش‌های جدیدتری برای معرفی محصولاتش بهره ببرد و درنتیجه به فروش بالایی برسد.
    8-ادغام با تأمین‌کنندگان: فرآیند تولید یکپارچه، موجود بودن مواد اولیه در زمان مناسب و تحویل کالای نهایی باکیفیت در بازار، هریک به سهم خود می‌توانند تضمین‌کننده فروش بالا در بازار باشند.
    9-ارائه امکانات بیشتر: از جمله این امکانات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
    -نمونه مجانی
    -آزمایش کالا یا خدمات
    -انواع جایزه و هدیه
    -قطعات یدکی و لوازم جانبی رایگان یا با تخفیف ویژه
    -تسهیلات و امکانات اعتباری
    -صرفه‌جویی در قیمت یا چشم‌پوشی از افزایش قیمت بعدی
    10-بیان مزیت‌های محصول: خریدار یک محصول را در جهت رفع نیاز و خواسته‌هایش خریداری می‌نماید، لذا فروشنده باید قبل از هر چیزی مزیت‌های محصول را به خریدار بگوید.
    11-تطابق مزایای محصول با نیاز خریدار: فروشنده نیازی نیست تا تمام مزایای محصول را به خریدار بگوید، اما ملزم است هنگام معرفی مزایای محصول دو مورد را مدنظر قرار دهد؛
    الف-مناسب بودن مزایا: مزایا باید هوشمندانه انتخاب شوند تا با نیازهای خریدار تطبیق داشته باشد.
    ب-قابل درک بودن: فروشنده باید کلیه اطلاعات و مزایای محصولات را به‌درستی بداند و برای خریدار آن‌ها را به‌گونه‌ای که قابل‌فهم باشد ارائه دهد.
    12-بهره‌گیری از کلیه مزایا: در خصوص فروش محصول سه نوع مزایا وجود دارد که لازم است تا خروشنده از هرکدام در جای خود از آن‌ها استفاده کند؛ که عبارت‌اند از؛
    الف-مزایایی که کمک‌کننده خریدار در امر خرید است.(مثلاً این دستگاه سریع‌تر عملیات نظافت را انجام می‌دهد.)
    ب-مزایایی که به‌عنوان حل مشکل برای خریدار عمل می‌کند.
    ج-مزایایی که جهت آسان‌سازی روندهایی که از دید خریدار مهم هستند.
    درنتیجه اگر فروشنده تمامی مزایا را با نیازهای خریدار تطبیق دهد و بیان کند با موفقیت روبرو خواهد شد.
    عوامل خارجی مؤثر بر فروش محصولات نظافتی:
    این عوامل به‌عنوان تغییرات بازار شناخته می‌شوند و تأثیر متقابلی با مسائل سیاسی، اقتصادی، رقابتی و فناورانه دارند. تأثیر این عوامل فراتر از عوامل داخلی هستندکه عبارتند از:
    1-انتظارات خریداران سازمانی و کاربران عادی: سلایق و انتظارات کاربران در مورد قیمت، تحویل و خدمات پس از فروش می‌توانند تأثیرات زیادی روی تقاضای آن محصول داشته باشند؛ در این صورت هیچ شرکتی قادر به کنترل این انتظارات نیست. پس شرکت‌ها باید استراتژی تولید و بازاریابی خودشان را با نیازهای جدید مطابقت دهند.
    2-چرخه اقتصادی: معمولاً تمام کشورها ازنظر اقتصادی مراحل رشد، گسترش و رکود اقتصادی را پشت سر می‌گذارند. تقاضا برای محصول، درگرو این است که اقتصاد آن کشور در کدام مرحله قرار دارد. اگر در مرحله رشد باشد درآمد خریداران بیشتر است و تقاضا برای محصول افزایش می‌یابد. اما اگر کشور در مرحله رکود قرار داشته باشد، حجم نقدینگی کاهش و درنتیجه تقاضا برای محصول کاهش می‌یابد.
    3-قوانین و مقررات: هر تولیدکننده‌ای، باید نسبت به قوانین و مقررات کشوری که محصولاتش را در آن‌جا عرضه می‌نماید، متعهد باشد. این مقررات شامل قانونی بودن محصول، حداقل شرایط قیمت‌گذاری، مالیات و غیره است که تأثیر فوق‌العاده‌ای بر فروش محصولات در آن کشور دارد.
    4-موقعیت رقبا در بازار: اگر رقیبی دارای برند بسیار قوی‌ باشد، سهم بزرگی از بازار را تحت کنترل خودش درمی‌آورد و این‌گونه بر فروش محصولات شرکت تأثیر منفی می‌گذارد و یا بالعکس.
    5-بخش‌بندی بازار و نیچ مارکت: با پیشرفت فنّاوری، فروشندگان به سمت ارائه‌ی راه‌حل‌های شخصی‌سازی‌شده به خریداران کشیده شدند. درنتیجه بازار به بخش‌های کوچک و تخصصی‌شده تقسیم شد که این امر بر افزایش فروش هم تأثیرگذار بود.


    امضای کاربر : http://kershagroup.com/sarneshindar/
    چهارشنبه 28 مهر 1400 - 09:49
    نقل قول این ارسال در پاسخ
    melikashabkhiz آفلاین




    ارسال‌ها : 119
    عضویت: 12 /6 /1401
    تشکرها : 1

    پاسخ : 2 RE تجربه ی من از ساختن یک سایت و اپلیکیشن فروشگاهی

    کسی برای خرید مواد شیمیایی تا حالا تونسته برنامه خوب و منظمی داشته باشه ؟


    دوشنبه 07 آذر 1401 - 12:32
    نقل قول این ارسال در پاسخ
    تازه سازي پاسخ ها
    پرش به انجمن :